Pisa - Lucca

9 augustus 2016 - La Spezia, Italië

Vandaag reizen we door naar Pisa, want Jerko wil absoluut de gekende foto om de toren te steunen. We parkeren ons buiten de stad en zetten de wandeling naar de toren in. Uiteraard worden de verplichte foto's genomen en maken we nog een gezellige wandeling door de straten van Pisa. Kort na de middag zetten we onze weg door naar Lucca. Ook hier wandelen we door de gezellige straatjesen doen we een terrasje.

We vertrekken op tijd naar onze B&B, en omdat we dit keer een appartementje huren met keuken kiezen we ervoor om wat kaas, ham en brood bij de supermarkt te halen en vanavond een lichte maaltijd te eten...

Na lang zoeken komen we 2 uur later aan op slaapplek aan (het aangegeven adres was niet correct en het lag op een slecht berijdbare weg. Wanneer we ons aanmelden blijkt er helemaal geen plaats voor ons te zijn en worden we op een onvriendelijke manier buiten gekeken. Het is 20:30, het begint te schemeren en we moeten in de bergen op zoek naar een nieuwe slaapplaats. Gelukkig vinden we op een half uurtje rijden nog een B&B waar we nog welkom zijn en krijgen we hier de mogelijkheid om buiten op het terras ons eigen aangekocht eten op te eten...

We zijn echt moe nu en kruipen na het eten dan ook onder de lakens met het geluid van de krekels, want er is geen airco en dus blijft de raam open...