La Spezia - (Cinque Terra)

8 augustus 2016 - La Spezia, Italië

Van Parma reizen we door naar La Spezia ( dit is een grote havenstad en dus laten we deze een beetje aan ons voorbij gaan), maar tussen La Spezia en Genua ligt Cinque Terra, 5 unieke dorpje tegen de rand van de berg gebouw. Je kan er niet met de wagen terecht. We kiezen ervoor om het 2de dorpje Riomaggiore te gaan bezichtigen.

Wanneer we boven aan de berg naar beneden willen rijden houd de politie ons tegen.... Er is geen plaats meer op de parking beneden. Als we het dorpje dus willen bezoeken moeten we oner auto boven op de baan parkeren en te voet naar beneden.

Van boven zien we helemaal beneden een heel klein strandje en dus beslissen we om gepakt en gezakt met ons zwemgerief en een picnic naar beneden te wandelen.

Beneden aangekomen genoeten we van het uizicht, instaleren ons op het strandje voor een plons en een picnic. (We hebben uit Parma verschillende hammen meegebracht)

Na een goeie plons is het tijd om terug te vertekken, we moeten echter nog helemaal naar boven wandelen om bij de auto te geraken en onze nieuwe slaapplek gaan zoeken ergens helemaal boven in de bergen...

We komen in een B&B terecht met een prachtig uitzicht over de valei met een heel vriendelijke gast.